эта жизнь... эта жизнь.. эта жизнь.. эта жизнь.. эта жизнь.. эта жизнь.. эта жизнь.. эта жизнь..
Кілька секретів дівки Хвеськи, або як швидко підвищити власний IQ і навчитися мислити.
Мислення -це уміння не просто визнчати речі, наділяти їх якимись ознаками відповідно до відомих законів, а й вміти сладати свої закони для кожного предмета та використовувати їх у житті.
Кожна дитина наділена мисленням. Якщо його вчасно почати розвивати, то з малюка легко можна виростити талановиту особистість. Вся проблема в тому, що наша освіта побудована саме так, аби мислити дитину навчали самі батьки. У школі лише дають якісь знання з тим, аби учень вивів такі висновки, що відповідають загальним нормам, цілі учбового процесу. Місця для розумової творчості не залишають майже ніякого. Вчителька перевіряє учнівські твори і обовязково їх порівнює з прогнозом учнівського процесу. Якщо думки, викладені в творі, відповідають тому, що повинен думати учень, то вважається що він навчився, якщо - ні, то він зробив не вірні висновки, а отже йому ліпиться четвірка. Ба, тим більше якщо учень виклав у творі щось суто своє, зовсім не з тієї вузької області знань чи він підставляє під сумнів загально людські правила, то учень отримує оцінку не більш трояка.
Ось така у нас основа освіти. Недавно її намагалися трохи перемінити шляхом переведення системи оцінювання на дванадцятибальну. Таким чином, якщо чадо розвязало важку задачу так як потрібно було, то йому ліплять дванадцять. А якщо це чадо - меленький геній, а отже воно бачить світ зовсім по іншому? Воно може розвязати складну задачу, проте якщо на інших задачах воно робить помилки завдяки своєму ірраціонально побудованому мозку або перебудовує теорію, викладену в книжках, на свою манеру, більш зрозумілішу, то навряд чи воно отримає дванадцять. Буде вважатися що чадо просто звідкись умудрилося списати відповідь на важку задачу а отже воно заслуговує на оцінку не вище шести балів.
До речі, майже по тому самому принципу побудований тест IQ.
Перед нами стоїть завдання - відновити здібності до мислення та навчитися жити гармонійно з загально людськими законами, а отже одночасно підвищити IQ.
Для цього нам потрібно розібратися як працює мозок мисляої людини.
Як працює компютер? Ви йому задаєте якусь програму, і він її виконує. При чому в цій програмі дослівно написано що саме повинен робити компютер. Ми стоврюємо залізний мозок - перш за все він повинен відрізняти одні предмети від інших, тобто він повинен вміти бачити. Давайте спершу навчимо його відрізняти тварину ведмідя від інших тварин і речей. Як виглядає медвідь, де він живе і що він полюбляє їсти - записали залізному мозку програму. І - о чудо! Компютер відрізняє ведмедя з по-між інших тварин навіть по його раціону. Далі, ми повертаємося після вдалого експерименту додому, в лабораторію. По вулицям міста розклеяні плакати з зображенням намальваного фарбами медведя. Давайте спробуємо здивувати прохожих. Ми достаємо компютер і питеємо, що це за тварина зображена. Він відповідає: "Це не тварина.", дуже дивно! Може, збій у системі? Тоді ми його запитуємо знову - там медвідь чи ні? Він відповідає: "Ні, то не ведмідь". Як же таке може бути?????
Як ви вже, мабуть, здогадалися - компютер не володіє асоціаціями, у нього відсутнє мислення! Всі процеси які відбуваються в компютері мають прямолінійний зарактер. Якщо машину намагатися наділити асоціативним мисленням, то він може швидко зламатися від неймовірної напруги і неможливості РАЦІОНАЛЬНО виконати завдання. Він повинен буде перебрати сотні мільйонів образів, обрати серед них ті образи, які частково відповідають намальованому медведю і скласти їх у єдине ціле. Машина поче бурчати, квакати, до тих пір, поки не видасть: "Ошибка", або й взагалі може згоріти від не посильного завдання. Адже в нашому мозку інформація записується завдяки так званим емоціям, а поєднати емоції в одне ціле набагто легше, аніж свпівставити довжелезні коди інформації записані плюсом і мінусом електрики.
Така ж сама відмінність між людиною яка віміє мислити і людиною яка діє лише за встановленими правилами. Навіть якщо інформація у обох в мозку записується емоціями. Людина, яка не вміє мислити, вона майже підсвідомо окреслює рамки вірішення проблеми чи задачі. Вона не дозволяє спершу, а потім навіть розучується використовувати безкінечний поток асоціативних емоцій. В генія обовязково цей поток особливо швидкий і особливо різноманітний, що правда тут до безумства два кроки - не встиг упорядкувати швидкий потік (частину скласти в єдине ціле, іншу - відкинути) - порушується сприйманя світу (що, до речі, відбувалося з Ейнштейном).
Тепер, коли ми знаємо на чому саме базується мислення, нам потрібно лише знайти спосіб завдяки якому ми зможемо збільшити хаос думок в нашому мозку.
- Найкраще всього мислення розвивають слова з переплутаними буквами за методикою Валерія Едігея. Хоч спочатку подібні вправи призначалися для того, аби викликати у дітей цікавість до читання, навчити їх швидко читати і добре запамятовувати текст :))). Проте разом із цим подібні вправи змушують читача швидко перебирати в голові різні доречні варіанти вирішення завдання, а отже читач одночасно вчиться використовувати ту саму методику до вирішення інших задач: життєвих, філософських, математичних...
Спробуйте:
- УКОНЬ, ОСМ, УКАЩ, ОЛОТОМК
- АТЕМАМАКИТ, ИТАЧЯНН, ИСЬОМП, ИЯНШВ
- АРФШ, АПКАШ, УШАБ, ІМДЕДЬВ
- ЛОДИЙНХО, ТИЙЛЕП, ЯРЧИГАЙ, ПІРАП
- ИКРІЙГ, ИКДОЛОЙС, ИЛСИЙК, УВАНК
- ИРБИРАЄП, ИТИАРЄВ, ИЄМ, АХЕНП
- ОМАЗЮРТЬЯЄС, ІДОПВИЧВАЄ, ІМЄВ, ЄАНЗ
- Тепер спробуйте прочитати простенький текст:
оГнидинк аН тінсі в мнакііт ивитьс агринй евиликй огидкинн. У огонь івд тріслки либкусчий аятинкм. еВилак тріслак аквуєз ксікиль вхинил, а емаланьак - ократ огидан. еЧерз окніж івпогинди огидкин б`є. уЧодйив, інжнийи ійб огдикинна учти оп свйі аквритір.
Гадаю, ви здогадалися що цей текст призначений для учнів 2-3 класу :)))))))) тож порівнюйте власні розумові здібності з школярами які вчилися читати за допомогою книжок Валерія Едігея.
- Далі добре розвивають мислення різні логічні задачі. Наприклад:
У тебе дві коробки цукерок. Впершій - 10 і в другій стільки ж. З першої коробки ти взяв кілька цукерок і віддав їх мамі, а з другої коробки ти взяв стільки цуерок, скільки їх лишилося в першій коробці, і віддав татові. Скільки цукерок залишилося в обох коробках?
- Співставлення аналогій і паралельних ліній. У подібних завдань немає єдиної вірної відповіді - їх безліч. Напишіть на папері більше десяти слів-іменників, або скористайтеся набором слів написаним нижче. І поєднайте їх в якомога більше груп по схожості значень слів чи за якимось іншими подібними ознаками:
зліт, посмішка, Рига, ластівка, заєць, тиждень, година, гальма, кулька, неділя, кормушка, борт, тиша, порт, кість, гиря, крило, місяць, день, хвиля, порт, поштовх, удар, стадіон, рік, тінь, поворот.
- Щодо задач-головоломок, я-б вам порадила двох авторів: Я. И. Перельман, П. В. Маковецький. Перший складав задачки для людей які зовсім ні в якій науці не розбирається, при чому для рішення задач здебільшого зовсім не варто складати алгебраїчні рівняня - існує набагато простіший спосіб їх рішення. Задачі П. В. Маковецького призначені для любителів природничих наук, при чому вони вимагають лише поверхового знання даних галузей.
- Щодо компютерних ігор, то веред них також є такі які розвивають логіку. Звісно, не всі. Якщо ви гадаєте, що я тверджу про квести, то - вони зовсім елементарні або надто складні, завдяки чому гравець бездумно тикає курсором по різним предметам. Я б порадила гру в гонки. Чим в гонок різноманітніші завдання - тим краще. Вони розвивають візуальне відчуття руху, а різні завдання змушують разом з тим уділяти час на швидке мислення над створеною ситуацією.
|
|
Дизайн и проэктировка сайта: Olvia Jaguar перепечатка матеріалу дозволена лише при довзволі автора. всі права захищені. |