эта жизнь...       эта жизнь..         эта жизнь..        эта жизнь..        эта жизнь..        эта жизнь..        эта жизнь..        эта жизнь..


Кілька секретів дівки Хвеськи, або як швидко підвищити власний IQ і навчитися мислити.



     Мислення -це уміння не просто визнчати речі, наділяти їх якимись ознаками відповідно до відомих законів, а й вміти сладати свої закони для кожного предмета та використовувати їх у житті.
     Кожна дитина наділена мисленням. Якщо його вчасно почати розвивати, то з малюка легко можна виростити талановиту особистість. Вся проблема в тому, що наша освіта побудована саме так, аби мислити дитину навчали самі батьки. У школі лише дають якісь знання з тим, аби учень вивів такі висновки, що відповідають загальним нормам, цілі учбового процесу. Місця для розумової творчості не залишають майже ніякого. Вчителька перевіряє учнівські твори і обовязково їх порівнює з прогнозом учнівського процесу. Якщо думки, викладені в творі, відповідають тому, що повинен думати учень, то вважається що він навчився, якщо - ні, то він зробив не вірні висновки, а отже йому ліпиться четвірка. Ба, тим більше якщо учень виклав у творі щось суто своє, зовсім не з тієї вузької області знань чи він підставляє під сумнів загально людські правила, то учень отримує оцінку не більш трояка.
     Ось така у нас основа освіти. Недавно її намагалися трохи перемінити шляхом переведення системи оцінювання на дванадцятибальну. Таким чином, якщо чадо розвязало важку задачу так як потрібно було, то йому ліплять дванадцять. А якщо це чадо - меленький геній, а отже воно бачить світ зовсім по іншому? Воно може розвязати складну задачу, проте якщо на інших задачах воно робить помилки завдяки своєму ірраціонально побудованому мозку або перебудовує теорію, викладену в книжках, на свою манеру, більш зрозумілішу, то навряд чи воно отримає дванадцять. Буде вважатися що чадо просто звідкись умудрилося списати відповідь на важку задачу а отже воно заслуговує на оцінку не вище шести балів.
     До речі, майже по тому самому принципу побудований тест IQ.
     Перед нами стоїть завдання - відновити здібності до мислення та навчитися жити гармонійно з загально людськими законами, а отже одночасно підвищити IQ.
     Для цього нам потрібно розібратися як працює мозок мисляої людини.
     Як працює компютер? Ви йому задаєте якусь програму, і він її виконує. При чому в цій програмі дослівно написано що саме повинен робити компютер. Ми стоврюємо залізний мозок - перш за все він повинен відрізняти одні предмети від інших, тобто він повинен вміти бачити. Давайте спершу навчимо його відрізняти тварину ведмідя від інших тварин і речей. Як виглядає медвідь, де він живе і що він полюбляє їсти - записали залізному мозку програму. І - о чудо! Компютер відрізняє ведмедя з по-між інших тварин навіть по його раціону. Далі, ми повертаємося після вдалого експерименту додому, в лабораторію. По вулицям міста розклеяні плакати з зображенням намальваного фарбами медведя. Давайте спробуємо здивувати прохожих. Ми достаємо компютер і питеємо, що це за тварина зображена. Він відповідає: "Це не тварина.", дуже дивно! Може, збій у системі? Тоді ми його запитуємо знову - там медвідь чи ні? Він відповідає: "Ні, то не ведмідь". Як же таке може бути?????
     Як ви вже, мабуть, здогадалися - компютер не володіє асоціаціями, у нього відсутнє мислення! Всі процеси які відбуваються в компютері мають прямолінійний зарактер. Якщо машину намагатися наділити асоціативним мисленням, то він може швидко зламатися від неймовірної напруги і неможливості РАЦІОНАЛЬНО виконати завдання. Він повинен буде перебрати сотні мільйонів образів, обрати серед них ті образи, які частково відповідають намальованому медведю і скласти їх у єдине ціле. Машина поче бурчати, квакати, до тих пір, поки не видасть: "Ошибка", або й взагалі може згоріти від не посильного завдання. Адже в нашому мозку інформація записується завдяки так званим емоціям, а поєднати емоції в одне ціле набагто легше, аніж свпівставити довжелезні коди інформації записані плюсом і мінусом електрики.
     Така ж сама відмінність між людиною яка віміє мислити і людиною яка діє лише за встановленими правилами. Навіть якщо інформація у обох в мозку записується емоціями. Людина, яка не вміє мислити, вона майже підсвідомо окреслює рамки вірішення проблеми чи задачі. Вона не дозволяє спершу, а потім навіть розучується використовувати безкінечний поток асоціативних емоцій. В генія обовязково цей поток особливо швидкий і особливо різноманітний, що правда тут до безумства два кроки - не встиг упорядкувати швидкий потік (частину скласти в єдине ціле, іншу - відкинути) - порушується сприйманя світу (що, до речі, відбувалося з Ейнштейном).
     Тепер, коли ми знаємо на чому саме базується мислення, нам потрібно лише знайти спосіб завдяки якому ми зможемо збільшити хаос думок в нашому мозку.

     
  1. Найкраще всього мислення розвивають слова з переплутаними буквами за методикою Валерія Едігея. Хоч спочатку подібні вправи призначалися для того, аби викликати у дітей цікавість до читання, навчити їх швидко читати і добре запамятовувати текст :))). Проте разом із цим подібні вправи змушують читача швидко перебирати в голові різні доречні варіанти вирішення завдання, а отже читач одночасно вчиться використовувати ту саму методику до вирішення інших задач: життєвих, філософських, математичних...
    Спробуйте:

    1. УКОНЬ, ОСМ, УКАЩ, ОЛОТОМК
    2. АТЕМАМАКИТ, ИТАЧЯНН, ИСЬОМП, ИЯНШВ
    3. АРФШ, АПКАШ, УШАБ, ІМДЕДЬВ
    4. ЛОДИЙНХО, ТИЙЛЕП, ЯРЧИГАЙ, ПІРАП
    5. ИКРІЙГ, ИКДОЛОЙС, ИЛСИЙК, УВАНК
    6. ИРБИРАЄП, ИТИАРЄВ, ИЄМ, АХЕНП
    7. ОМАЗЮРТЬЯЄС, ІДОПВИЧВАЄ, ІМЄВ, ЄАНЗ


  2. Тепер спробуйте прочитати простенький текст:

    оГнидинк
    аН тінсі в мнакііт ивитьс агринй евиликй огидкинн. У огонь івд тріслки либкусчий аятинкм. еВилак тріслак аквуєз ксікиль вхинил, а емаланьак - ократ огидан. еЧерз окніж івпогинди огидкин б`є. уЧодйив, інжнийи ійб огдикинна учти оп свйі аквритір.

    Гадаю, ви здогадалися що цей текст призначений для учнів 2-3 класу :)))))))) тож порівнюйте власні розумові здібності з школярами які вчилися читати за допомогою книжок Валерія Едігея.

  3. Далі добре розвивають мислення різні логічні задачі. Наприклад:
    У тебе дві коробки цукерок. Впершій - 10 і в другій стільки ж. З першої коробки ти взяв кілька цукерок і віддав їх мамі, а з другої коробки ти взяв стільки цуерок, скільки їх лишилося в першій коробці, і віддав татові.
    Скільки цукерок залишилося в обох коробках?

  4. Співставлення аналогій і паралельних ліній. У подібних завдань немає єдиної вірної відповіді - їх безліч. Напишіть на папері більше десяти слів-іменників, або скористайтеся набором слів написаним нижче. І поєднайте їх в якомога більше груп по схожості значень слів чи за якимось іншими подібними ознаками:
    зліт, посмішка, Рига, ластівка, заєць, тиждень, година, гальма, кулька, неділя, кормушка, борт, тиша, порт, кість, гиря, крило, місяць, день, хвиля, порт, поштовх, удар, стадіон, рік, тінь, поворот.

  5. Щодо задач-головоломок, я-б вам порадила двох авторів: Я. И. Перельман, П. В. Маковецький. Перший складав задачки для людей які зовсім ні в якій науці не розбирається, при чому для рішення задач здебільшого зовсім не варто складати алгебраїчні рівняня - існує набагато простіший спосіб їх рішення. Задачі П. В. Маковецького призначені для любителів природничих наук, при чому вони вимагають лише поверхового знання даних галузей.

  6. Щодо компютерних ігор, то веред них також є такі які розвивають логіку. Звісно, не всі. Якщо ви гадаєте, що я тверджу про квести, то - вони зовсім елементарні або надто складні, завдяки чому гравець бездумно тикає курсором по різним предметам. Я б порадила гру в гонки. Чим в гонок різноманітніші завдання - тим краще. Вони розвивають візуальне відчуття руху, а різні завдання змушують разом з тим уділяти час на швидке мислення над створеною ситуацією.



Дизайн и проэктировка сайта: Olvia Jaguar
перепечатка матеріалу дозволена лише при довзволі автора. всі права захищені.
Hosted by uCoz